torsdag 23 juli 2015

Vättern runt, fortsättning...

När vi ankom till Norrköping visade staden sig från sin soligaste sida. Vi har besökt både 3D film om Fuglesangs rymdresa, spelat jätteschack i parken och ätit mycket god mat samt mycket annat.

Strömmen forsar/flyter genom hela Norrköping och det finns små broar och bryggor överallt så man kan ta sig fram längs hus som ligger mitt i allt vatten. Väldigt fin stad tycker jag.

Vi prövade också att klättra klättervägg. Svårt men väldigt roligt!! Här har jag lyckats ta mig ända upp på en bana. Mycket damm i luften tror jag för alla korten blev prickiga.

Vi besökte Ekenäs slott och fick en humoristisk guidning.

I en av salarna i slotten fanns dessa fantastiska väggmålningar, enkla men ändå så fina. Blev lite sugen på att förverkliga nåt liknande här hemma...

På vägen hem stannade vi till vid Brunstorps gård utanför Huskvarna. 

Bästa hälsningar!
Katarina

3 kommentarer:

  1. Herrejösses så spänstig du är! Heja dig. :-)
    Det finns mycket kul att se i Sverige. Man borde helt klart turista lite mer här hemma.
    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Det var en härlig liten 'turné' ni har gjort!
    Norrköping har jag kört igenom många gånger, men har aldrig riktigt stannat där. Kanske får bli någon gång framöver.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Så sportig du är på väggen! Vättern runt låter som en bra idé. Det känner jag också för att göra nån gång.
    Brunstorps gård ligger så fint. Mysigt ställe.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!