torsdag 16 juli 2015

Trädgården från ovan

Ibland är det bra att få lite perspektiv på saker och ting... Jag tog några bilder på trädgården från andra våningen.

"Fotbollsplanen" till vänster är inte riktigt bra för växterna i rabatten bakom...en och annan blomma stryker med ibland.

Gången ner till hönshuset ska få en stentrappa i kalksten, om allt går som jag vill, i sommar.

Här behöver det fixas till lite ser jag, krokiga kanter och lite tråkig form. Kanske får bli höstens projekt :-)

Här fortsätter denna del. Rabatten längst bort behöver göras större eftersom det är trångt om utrymmet här. Gräsmattan blir inte heller så fin här så kanske att den försvinner helt och det blir grus och rabatter istället...

Baksidan var lite svår att få bra bild på, inget bra fönster att hänga ut genom... Det vita till höger är säckar med barkmull och jord som jag jobbar på ska förvinna.
En vattenkana till sonen har tillfälligt fått inta gräsmatten. Kul men ful :-)

Kram!
Katarina


2 kommentarer:

  1. Vilken fin trädgård, fint att se den lite från ovan. Ha det fint. CArita

    SvaraRadera
  2. Kul idé med nytt perspektiv. Ska se om jag kan klättra upp på något tak jag med... :-) Så ordningsamt det ser ut hos dig! Jag måste nog lägga sten kring mina egna rabatter ser jag.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!