fredag 10 juli 2015

Gurka o tomat

I år är det premiär för mig att odla slanggurka. Naturligtvis beror det på att jag i år har ett växthus att odla i :-) Gurkorna växer iaf så det knakar och jag börjar undra hur stora de egentligen kommer bli? Kanske ska de toppas, va vet jag? Jag får pröva mig fram. Nu blommar den för fullt och en några små gurkor börjar ta form.


De stackar tomatplantorna får alltid alldeles för små krukor hos mig, jag glömmer att tjuva och ibland hänger bladen för att jag glömmer vattna. Kort sagt så är jag inte bäst på att sköta mina tomater men de brukar vara snälla och ge rätt bra utdelning ändå som tur är. Jag brukar ha de mindre sorterna som babyplommontomat, körsbärstomat mfl. de kanske är lite tåligare... Än är de inte mogna men det närmar sig.



Önskar er alla en skön dag och hoppas värmen snart kommer tillbaka!
Katarina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!