onsdag 23 september 2015

Snöbollsbuske

Länge har jag velat ha en snöbollsbuske men har inte hittat någon i planskolan när jag varit där och frågat efter den. På en ödetomt inte så långt härifrån hittade jag en i våras/somras som blommade jättefint. Den busken är kanske 3-4 m hög och full med vita snöbollsliknande blommor. Jag tog därför med mig en liten kvist och har försökt mig på att ta sticklingar från den. Fyra blev det och nu har jag en kvar som överlevt (än så länge). Nu ska den bara klara vintern också, tror den får stå kvar inomhus eller kanske i garaget. Sen är det bara att vänta 10-20 år tills den är lika stor och fin som sin förfader  :-)
God kväll alla!!



Förhoppningen är att den kommer se ut såhär någon gång i framtiden.
(Bild lånad från nätet)



1 kommentar:

  1. Vi har haft en sådan men det växte på fel ställe och har en förmåga att få en del ohyra , tyckte vi,så nu har vi tagit bort den helt. Fast den är rätt vacker och har vackra blommor så lycka till med din. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!