måndag 3 augusti 2015

Semester

Nu har vi varit iväg på liten semester, därav frånfället av inlägg. Först var vi en sväng till Grebbestad där min pappa har köpt ett sommarhus. Vi kom till ett mycket regnigt Grebbestad och stannade över natten. Dagen efter bjöd på sol hela dagen så vi tog en tur ut i segelbåten (även denna är pappas). Vi seglade en sväng och lade oss sen för ankar i en vik och bara hade det gött :-)

Denna skönhet var vi ute i. Den heter optimist vilket stämmer väl in på skepparn som är min far...

Här är det sonen som hjälper till med seglen. Flytvästen är under tröjan om nån undrar ;-)

Även jollen/livbåten var kul att segla med. Här är det min bror och sonen som tar en tur. De var nära att kapsejsa och skratten hördes över hela viken.

Efter Grebbestad for jag och sambon vidare till nästa kust och Stockholm. På fredagen firade vi vänner som gift sig och på lördag och söndag "gjorde" vi Stockholm. Vi gick mycket, det finns så mycket fint att se på i små gränder både på Söder och i Gamla stan. Tyvärr tog batteriet i kameran slut så resterande bilder är från mobilen och de blir inte så bra tyvärr.

Här låg ett litet hus inklämt mellan gator och höghus.
Vi råkade också hamna mitt i prideparaden när vi var på söder. Vilken fest det var! Vi blev ståendes länge och tittade. Länge leve kärleken!!

Efter att på lördagen följt med sambon till flera olika små ölställen (han är ölnörd av stora mått) så fick han snällt följa med mig till Zetas trädgård på söndagen (han klagade inte alls vill jag tillägga). Vi tog oss ut med tunnelbana och buss, det gick väldigt smidigt och bussen stannade precis utanför.

Vilken ställe säger jag bara! Mycket väl värt ett besök. Så fint iordningställt, väldigt bra skyltar som beskrev växterna, inte ett ogräs så långt ögat nådde, krattade gångar och så mycket fina växter samt "pynt". Tur eller otur att jag inte kunde köpa nåt eftersom vi åkte tåg...

Hade jag kunnat hade jag köpt med mig hela affären... :-) Nästa gång åker jag hit med bil!

Skön kväll!
Katarina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och vill du lämna en kommentar blir jag så glad!